2 NAPOS TÚRA

Bükki borvidék

1.nap

Irány Miskolc térsége, délelőtt Diósgyőr várával, majd ezt követően a Fazola féle kohóval, az ortodox egyházi múzeummal és a Herman Ottó Múzeummal. Ebédidőhöz közeledve sétáljunk egyet a belvárosban, és miután beültünk egy étterembe nézzünk utána, hogy lehet-e aznap estére színházjegyet venni egy előadásra a Miskolci Színházban.

Délután látogassuk meg Lillafüredet, csónakázzunk a Hámori-tavon, csodáljuk meg a Szent-István- vagy az Anna-barlangot és a csodás Palota szálló épületét. A Garadna völgyben kisvasúttal eljuthatunk a Pisztrángtelepre, ahol az ország egyik legjobb halsütödéjét találjuk. Térjünk vissza Miskolcra, hogy este sétálhassunk egyet az Avason, felkeresve egy helyi borászatot és megkóstolva a reneszánszukat élő miskolci borokat.

2.nap

Délelőtt induljunk előbb északnak és keressük fel a Sajó-völgyében fekvő Edelényt, úgy tervezve, hogy nem egy órás program lesz az ország egyik legszebb kora barokk épületének, a L’Huillier-Coburg-kastély bejárása. Innen vegyük az irányt az Edelény határában található Virág-hegy felé, ahol egy helyi borászat látványos pincéjében borkóstoló vár ránk. Visszafordulva ebédelhetünk Miskolcon, majd mindenképp álljunk meg Nyékládházán a Pittyén dűlőben egy rövid borsor erejéig, majd keressük fel az Ónodi vár romjait és a Muhi csata emlékhelyét is, hisz mindkettő fontos helyszíne a magyar történelemnek. Innen kelet felé tartva még térjünk be Tibolddarócra, ahol faragott tufapincék, kis családi és nagyobb borászatok, kastélyok és ízletes pezsgők is várnak minket.

Ha erre járunk, feltétlenül kapaszkodjunk fel a kilátóba is, ahonnan a völgyre és a településre nyílik szép kilátás, miközben a hátunk mögött a szőlők zöldellnek.