A 2025/26-os tanév első félévében is folytatódik a Magyar Bormarketing Ügynökség BorKatedra – Szeminárium a Magyar Borról című nagysikerű borkulturális képzése. A szabadon választható tantárgyként felvehető egyetemi kurzus még tavaly ősszel debütált három fővárosi egyetemen: az Óbudai Egyetem és a Károli Gáspár Református Egyetem magyar hallgatói, míg a Semmelweis Egyetemen az angol nyelvű képzésnek köszönhetően a nemzetközi diákok is beketintést nyerhettek a borkultúrába.
A BorKatedra népszerűségét mutatja, hogy idén ősszel is pillanatok alatt beteltek a meghirdetett helyek és immár 8 egyetem, 11 kurzussal csatlakozott a programhoz. A pilot félévben résztvevő három fővárosi felsőoktatási intézmény mellett újabb vidéki és budapesti helyszínekkel bővült a BorKatedra hallgatóinak köre: Veszprémben a Pannon Egyetem, Egerben az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Mosonmagyaróváron a Széchenyi István Egyetem diákjai vehetik fel a tantárgyat órarendjükbe, a fővárosban pedig a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem és az Eötvös Loránd Tudományegyetem mind magyar, mind nemzetközi hallgatói számára nyitott a borismereti képzés.
A BorKatedra elsődleges küldetése, hogy a fiatal generáció tagjait olyan hasznos tudásanyag birtokába juttassa, amely széleskörű ismereteket kínál a bortermelés, a borok értékelése és értékesítése témakörében, ugyanakkor elősegíti a tudatos és minőségorientált borfogyasztás elsajátítását, mely a Nemzeti Bormarketing Stratégiában is kiemelt célkitűzésként szerepel. Az elméleti tudás mellett, mely a borkészítés kulcsfogalmain, Magyarország borvidékeinek bemutatásán át a borpiaci trendek, a fenntarthatóság és az étel-bor párosítások tematikáját is felöleli, ismeretszerző borkóstolás keretein belül szerezhetik meg a kulturált, felelős borfogyasztásról és a bor értékelésének alapjairól szóló ismereteket. A BorKatedra oktatói elismert borszakemberek, nemzetközi borakadémikusok, top sommelier-k és borszakírók, akiknek szakmai tudása a gondosan összeállított tananyag mellett garanciát nyújt az értékes kreditpontokat érő képzés magas színvonalához.
A rendkívül népszerű képzés része lesz ezúttal a Tiéd a mérték! elnevezésű kezdeményezés is, amelyhez a Magyar Bormarketünk Ügynökség mellett a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia, a Pannon Bormíves Céh, a Junibor – Fiatal Borászok Egyesülete és a Borászok Borásza Alapítvány is csatlakozott, emellett az aláírok között olyan ismert és elismert személyiségek szerepelnek, mint Dr. Toldy-Schedel Emil, a Szent Ferenc Kórház főigazgatója, Dr. Szemelyácz János addiktológus vagy Gerendai Károly kultúraszervező üzletember. A Tiéd a mérték! célja, hogy új alapokra helyezze a felelős borfogyasztás társadalmi megítélését és hangsúlyt fektessen a borkultúra felbecsülhetetlen értékére és életünkre gyakorolt pozitív hatásaira, elutasítva ugyanakkor az öncélú alkoholfogyasztást. A kampány részeként a Magyar Bormarketing Ügynökség munkatársai a BorKatedra kóstolóóráin játékos keretek között ismertetik meg a Tiéd a mérték! legfőbb üzenetét az egyetemistákkal.
Fotók: Magyar Bormarketing Ügynökség