Az idén először - október 20-21. között - közösen hirdetett szakmai bajnokságot a Magyar Sommelier Club (MSC) és a Magyar Sommelier Szövetség (Masosz). És hogy miért olyan nagy szó ez? Mert a két szakmai szervezet képviselői évek óta nem ültek tárgyalóasztalhoz, most azonban úgy tűnik, hogy a nagy cél érdekében elássák a csatabárdot. A konfliktus okairól, a szakma fontosságáról és a verseny jelentőségéről Lippai Mihályt, az MSC titkárát, és Fabók Mihályt, a Masosz tagját, örökös magyar sommelier-bajnokot kérdeztük.
Ismét közeleg az évi végi céges rendezvények, ajándékozások ideje, ezért jó tudni, hogy egy kormányrendelet alapján még 2023. november 16-tól mentesültek az adófizetési kötelezettség alól a reprezentációs céllal adott borászati termékek, ami kiváló alkalmat biztosít a magyar borok népszerűsítésére is.
A borúsabb november beköszöntével sem lesz majd okod szomorkodni, hiszen november 1-17. között újra érkezik az országos Libabőr Fesztivál, mely során két héten át ünnepeljük az újborokat, az új évjáratot és a Márton-naphoz kapcsolódó gasztronómiai hagyományokat.
Megnyílt a Sauska Borászat új birtokközpontja a Tokaji borvidéken. Az örömteli esemény alkalmából Sauska Andrea marketingvezetővel és Pohl Péter birtokigazgatóval beszélgettünk.
A borkészítésnél – és még inkább a termelésnél – a borász hosszú távra tervez: nem elég ismernie a ma italtrendjeit, azt is tudnia kell, mit isznak majd a fogyasztók öt vagy éppen tíz év múlva; és közben fel kell készülnie a klímaváltozás kihívásaira is…
A szekszárdi Eszterbauer Borászat alapítója, Eszterbauer János ősei nyomdokaiba lépett, amikor 2001-ben birtoképítésbe kezdett. A két és fél évtizedes pincészet szép pályát futott be, és boraikat mára ismeri az egész ország. Hogy közben maga az alapító időnként az Omega együttessel zenélt, az már csak hab a tortán. Eszterbauer Jánossal Szabó Edit beszélgetett.
Szeptember első hetében tizenöt Master of Wine járta be az ország borvidékeit, hogy kadarkákat és olaszrizlingeket, furmintokat és Bikavéreket kóstolva kerüljenek közelebb a magyar borokhoz. Voltak több száz éves hegyaljai pincékben és vitorláztak a Balatonon, bebarangolták a szekszárdi szurdikokat és megcsodálták Budapest éjszakai fényeit a budai Várból. A kirándulást a Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ), Natasha Hughes MW és dr. Csiba-Herczeg Ágnes szervezte. Ágnessel ültem le beszélgetni.
Borászatként ide kattintva vehetsz részt!