
Aktualitások
Libabőr Fesztivál
November 1-17. között visszatér a 2023-ban nagy sikert aratott Márton-napi eseménysorozat, mely a jeles naphoz kötődő hagyományok továbbvitelével libaételekhez és újborokhoz kapcsolódó programokat kínál országosan a fogyasztóknak.
A kampány azonban csak az Önök borászatával együtt lehet sikeres, vonzó ajánlataik és egyedi programjaik elengedhetetlenek az őszi borturizmus élénkítéséhez. Az MBÜ országos kampánya kiváló lehetőség arra, hogy bemutassák borászatukat a széles közönségnek, és nagyobb forgalmat generáljon az őszi időszakban.
Köszönjük az eddigi jelentkezőknek, hogy immár több tucat program és különleges ajánlat várja a fogyasztókat az oldalon. A további ajánlatokat is szeretettel várjuk. Csatlakozzanak hozzánk, és varázsoljunk együtt tradicionális, Márton-napi élményt a vendégek számára!
Valamint a hét folyamán kiküldésre kerültek a DPD futárszolgálat által a már jelentkezett borászatoknak a Libabőr helyszíni megjelenéshez szükséges nyomtatott anyagai, amit ezúton is köszönettel veszünk, ha kiteszik és használják a kampányidőszak alatt.
Amennyiben további kérdése van a jelentkezés menetével kapcsolatban, lépjen kapcsolatba velünk a marketing@winesofhungary.hu e-mail címen.
Reprezentációs adókedvezmény idén is
A 2023. november 16-án bevezetett, a közvetlenül magyar borászoktól beszerzett, oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel ellátott palackozott borokra vonatkozó reprezentációs adómentesség idén is folytatódik.
Az ünnepi időszak közeledtével mind ügynökségi, mind kormánybiztosi szinten széleskörű kommunikációval készülünk a vásárlók figyelmének felhívása és a vásárlások ösztönzése érdekében. A reprezentációs adó eltörlése és a karácsonyi ajándékozási időszak együttesen kiváló lehetőséget teremtenek az értékesítés növelésére. Használják ki Önök is ezt a kivételes alkalmat, és vigyék hírét a vásárlásösztönző ajánlatnak, hiszen közösen még hatékonyabban érhetjük el a fogyasztókat!
MBÜ aktivitás
Nagy népszerűségnek örvend az októberben indult BorKatedra – Szeminárium a Magyar Borról című egyetemi kurzus
Októberben kezdetét vette a Magyar Bormarketing Ügynökség által életre hívott BorKatedra szeminárium pilot programja három budapesti egyetemen. A Semmelweis, az Óbudai és a Károli Gáspár Református Egyetemen meghirdetett borismereti kurzusra teltházas jelentkezés érkezett, az induló előadásokon még az oktatói gárdából is beültek érdeklődők az előadásokra. A lelkes diákok a kurzus keretében tartott borkóstoló alkalmakra önszerveződő módon saját kedvenc boraikat is elhozták, mely jól mutatja, hogy a fiatal generációkat is meg lehet szólítani megfelelő didaktikai és motivációs eszközökkel. A három magyar, és egy angol nyelvű (SOTE) kurzus decemberben zárul, a vizsgán a hallgatók csoportos prezentációk keretében adnak majd számot megszerzett tudásukról. A nagy érdeklődésre való tekintettel, a BorKatedra várhatóan a 2024/25-ös tanév II. félévében is meghirdetésre kerül újabb felsőoktatási intézmények bevonásával.

I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság
A Magyar Bormarketing Ügynökség támogatásával idén közös szervezésben valósult meg az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság a két hazai szakmai szervezet, a Magyar Sommelier Club és a Magyar Sommelier Szövetség részvételével. A közösen szervezett rendezvény mérföldkő, jelentős üzenetet hordoz, annál is inkább, mivel a hazai sommelier szakemberek különösen fontos közvetítők a hazai és nemzetközi fogyasztók, valamint a borászatok között. Az október 20-21-én, a Continental Hotel Budapestben megrendezett versenyen a legjobb hazai szakemberek lengyel, szerb és osztrák kollégáikkal kiegészülve mérték össze tudásukat.
Gratulálunk a helyezést elért résztvevőknek:
I. helyezett: Sebastian Giraldo Makovej
II. helyezett: Budai Norbert
III. helyezett: Kovács Péter
Fiatal kategória győztese: Novák Dávid – Grand Tokaj
A verseny legjobb sommelier-je: Suvad Zlatic – Ausztria
Wine Folly
2025 év elején elstartol az egyik leglátogatottabb nemzetközi boros portálon, a WineFolly.com-on a Hungary Region Guide, mely átfogóan mutatja be hazánk borkultúráját. A nemzeti oldalon mind a hat borrégió és huszonkét borvidék fajtái, jellemzői és borai bemutatásra kerülnek. Az alapvető tudnivalók mellett edukációs tartalmak, érdekességek, interjúk és bortesztek is megtalálhatóak lesznek.
Az együttműködés keretében az oldal díjmentes lehetőséget kínál a borászatok számára saját profiljuk létrehozására, pincészetük, s elérhető tételeik bemutatására. A térítésmentes lehetőséggel immár 40 borászat élt; arra buzdítjuk, hogy hozzák létre Önök is profiloldalukat, mely remek lehetőséget kínál bemutatkozni a széles nemzetközi közönség számára.
Azok számára, akik nem tudtak részt venni a borászati profil létrehozásáról szóló tájékoztatón, az alábbi linken elérhető és visszanézhető az angol nyelvű tájékoztató videó: https://youtu.be/jOXe4MO1ouI. Hamarosan elkészül a magyar felirattal ellátott onboarding videói is, mellyel jövő hét végéig jelentkezünk.
Nemzetközi kitekintés
Hamarosan indulnak a jelentkezések a 2025-ös kiállításokra
2025-ben összesen négy kiállítás, a Wine Paris, a ProWein Düsseldorf, a Vinitaly és a Word Bulk Wine Expo esetében szervez saját standot a Magyar Bormarketing Ügynökség, melyekre társkiállítói jelentkezéseket is fogadunk.
A ProWein Düsseldorf és a Wine Paris kiállítások jelentkezési felhívása novemberben, a megszokott úton kerül kiküldésre és közzétételre. A ProWein Düsseldorfra 30, míg a Wine Paris esetében 10 társkiállító jelentkezését fogjuk tudni fogadni.
Bízunk benne, hogy Önökkel együtt 2025-ben is több sikeres nemzetközi kitelepülést bonyolíthat a Wines of Hungary közösségi márka.
Lendületet vesz a Magyar Bor Dél-Koreában
Dél-Koreában minden szempár a magyar borokra szegeződik, hiszen elindult a 2024-es Daejeon International Wine Expo (DIWE) / Daejeon Nemzetközi Borkiállítás programsorozat, amelyet a rangos Asia Wine Trophy borverseny, valamint egy nemzetközi borkonferencia és borkulturális fesztivál is kísér. Az október 27-től november 3-ig tartó rendezvénysorozaton vendégországként Magyarország kerül a középpontba.
A november 1-3. között megrendezésre kerülő borvásáron a Magyar Bormarketing Ügynökség szervezésében egy impozáns, 162 négyzetméteres Wines of Hungary standon 27 magyar pincészet mutatkozik be. A látogatók a magyar standon kialakításra kerülő Botrytis Barban Magyarország ikonikus borait kóstolhatják meg a kiállítás három napja alatt.
A Daejeon Nemzetközi Borkiállítás két megkerülhetetlen alakjával, Chan Jun Park-kal és Joseph Park-kal készült interjú az alábbi linkre kattintva olvasható:
Online platformjaink
Hihetetlen, hogy milyen emberekkel hozott már össze a bor!
A szekszárdi Eszterbauer Borászat alapítója, Eszterbauer János ősei nyomdokaiba lépett, amikor 2001-ben birtoképítésbe kezdett. A két és fél évtizedes pincészet szép pályát futott be, és boraikat mára ismeri az egész ország. Hogy közben maga az alapító időnként az Omega együttessel zenélt, az már csak hab a tortán. Eszterbauer Jánossal Szabó Edit beszélgetett. A riport az alábbi linkre kattintva olvasható:
Ufó szállt le Tokajban!
Megnyílt a Sauska Borászat új birtokközpontja a Tokaji borvidéken. Az örömteli esemény alkalmából Sauska Andrea marketingvezetővel és Pohl Péter birtokigazgatóval beszélgettünk. A riport az alábbi linkre kattintva olvasható:
Itt minden álmunk valóra válik – Árvay Angelika Rátkán
Fiatal anyukaként Rátkán él, a szüleivel és a testvérével, Szabolccsal együtt a családi borászatban dolgozik, de emellett kínai asztrológiával és Intuychinggal (SzuperTudatos Önfejlesztés) is foglalkozik, ha éppen nem borkóstolót tart vagy a gyereket viszi iskolába. Itt volt az ideje, hogy beszélgessünk egy kicsit… Ercsey Dániel interjúja az alábbi linkre kattintva olvasható:
