3 NAPOS TÚRA

Móri borvidék

1.nap

Délelőtt sétáljunk egyet Móron a pincesoron, ahol a hagyományos német présházak között számtalan, szinte klasszicista kúriára emlékeztető, hatalmas épület is áll. Ezt követően nézzünk be egy móri borászatba és a kóstolás közben igyekezzünk minél többet megtudni a borvidék ikonikus fajtájáról, az ezerjóról.

A kóstoló után keressük fel a Lamberg-kastélyt, a kapucinus templomot és rendházat, majd menjünk át Csókakő várába, ahonnan csodálatos kilátás tárul a szemünk elé. Ezt követően utazzunk Fehérvárcsurgóra, ahol órákig bolyonghatunk az egykori Károlyi kastély 50 hektáros ősfás kertjében és arborétumában. Akár szállást is foglalhatunk, hiszen a kastélyban egy pompás borvacsorában is részünk lehet.

2.nap

Délelőtt üljünk autóba és keressük fel a kamalduli remeteséget Majkpusztán. A némasági fogadalmat tett kamalduli szerzetesek egykori cellaházai előtt gyógynövényeket termesztettek, a gyógynövénykert ma már újra létezik, kóstoljunk meg mi is egy-egy gyógyteát.

Ezt követően keressük fel Gánton a Bauxitföldtani Parkot, ahol marsbéli táj tárul a szemünk elé, majd zárjuk a kirándulást Csákváron, ahol sétálhatunk egyet az Esterházy-kastély kertjében. Délutánra térjünk vissza Mórra, majd a maradék időt szenteljük a móri boroknak, járjuk be a szőlőhegyet, nézzünk be a pincékbe és vegyünk részt egy borvacsorán.

3.nap

Délelőtt keressünk fel egy nagyobb móri borászatot és kóstoljuk végig a szortimentet, majd ezt követően látogassunk el Székesfehérvárra. A koronázó templomnak, a Nagyboldogasszony-főbazilikának, amit Mátyás király még bővíttetett, ma már csak az alapjait találjuk meg a Romkertben.

A közelben találjuk az Országalmát és a Városházát, a Hiemer-házat és a benne működő Hetedhét Játékmúzeumot, a Püspöki palotát, a Mátyás király emlékművet, a Fekete Sas Patikamúzeumot és a Városi Képtárat, ahol az állandó kiállítás mellett csodás időszaki programokat is szerveznek. Ebéd után egy lazító fürdéssel búcsúzhatunk a borvidéktől az Árpád Fürdőben.