3 NAPOS TÚRA

Pécsi borvidék

1.nap: Ha valaki az oszmán korra kíváncsi, akkor Pécs és környéke igazi aranybánya számára, így a délelőttöt töltsük Szigetváron, felkeresve a várat, mely még mindig őrzi Zrínyi Miklós legendás hőstettének emlékét, akárcsak az itt elhunyt I. Szulejmán szívét a föld. Ha minden igaz, hamarosan a szultán síremléke is látogathatóvá válik. Ezután keressük fel a Karavánszerájt, az Ali pasa dzsámit és a török-magyar barátság parkot, majd ebédeljünk meg egy helyi étteremben. A délutánt töltsük a Szigetvári Gyógyfürdőben, pihenjük ki a fáradalmakat egy medencében, este pedig irány Mozsgó, ahol a szőlőhegyen borkóstoló, vacsora és szállás is vár ránk.

2.nap: Délelőtt keressük fel az Abaligeti-barlangot és a Denevérmúzeumot. Ezt követően kirándulhatunk egyet a környező túraútvonalakon, majd menjünk át Orfűre, ahol az ebédet követően az időjárás függvényében fürödhetünk az Orfűi-tó valamelyik strandján, vagy felkereshetjük a malmokat, a Kemencés Udvart, ahol mindent megtudhatunk az ország eltérő kemencéiről, kemencés ételeiről és hagyományairól, vagy a Tájházat, ahol a Mecsek-hegyhát hagyományai mellett egy interaktív Medvehagyma szoba is vár ránk. Az Orfűi Malmok három malomtípust mutatnak be, a molnár kemencéjében sülnek a cipók, melyeket a múzeum kávézójában, a GARATban meg is kóstolhatunk. Az estét zárjuk Pécsen egy borvacsorával.

3.nap: Délelőtt keressük fel a Mohácsi Nemzeti Emlékhelyet, utána sétáljunk egyet Mohácson, felkeresve a Duna-partot és a Busómúzeumot is. Ebédelni akár itt, de a közeli szőlőhegyen is lehet, utána pedig irány egy mohácsi borászat, ahol borkóstolóban is részünk lehet. Ezt követően még felkereshetjük a kölkedi Fehér Gólya Múzeumot, a nagynyárádi kékfestőket, vagy a római limes nyomait a Duna mellett Dunaszekcsőn, de ha a délutáni mohácsi borkóstolón előkerülnek a tamburák is, ez utóbbi programokra valószínűleg már nem lesz időnk. Csak arra figyeljünk, nehogy a szíves vendéglátás végén ott ragadjunk a pincében még egy napra, igaz akkor legalább másnap még elmehetünk harcsára horgászni ladikból az öreg Dunára.