A rendezvény központi eseménye a budapesti kétnapos szakmai program volt. Az első nap mesterkurzusai a magyar bor legfontosabb fajtáit és stílusait mutatták be a pezsgőtől a vulkanikus terroirok tételein át a tokaji édes borokig. A nap végén kötetlenebb hangulat várta a vendégeket: a Petneházy ApartHotelben megrendezett Gulyás Party keretében harminc borászat mutatta be borait.
A második nap az üzleti kapcsolatok építéséről szólt: több mint 100 nemzetközi kereskedő folytatott összesen 1.200 célzott B2B tárgyalást a közel 80 résztvevő borászattal. A Tasting Zone-ban pedig 233 hazai tételből válogathattak a vendégek.
A Summit egyik legfontosabb újítása az idén kétszeresére bővített Study Tour program volt, amely lehetővé tette, hogy a vendégek akár négy különböző borvidéket is bejárjanak egyetlen hét alatt. A két turnusban zajlott tanulmányutak során a résztvevők olyan ikonikus régiókat fedezhetnek fel, mint Tokaj, Eger, Szekszárd, Villány vagy a Balaton környéke, de az idei újdonságként Budafok, Pannonhalma, Sopron és Etyek is teljes értékű partnerként jelent meg a programban. A túrák minden állomásán pincelátogatások és sétálókóstolók várták a vendégeket, amelyek közvetlenebb, emberközelibb élményt nyújtottak, és arcokat, történeteket társítottak a borokhoz.

A Study Tourok során az alábbi útvonalakat járták végig a részvevők:
- Tokaj–Eger: Két történelmi borvidék, ikonikus fajták, vulkanikus terroir és komplex vörösborok
- Szekszárd–Villány: A délvidék boros szíve – kadarka, kékfrankos és karakteres házasítások
- “A Balaton körül”: Friss, üde fehérek, pezsgők, vulkanikus aromák és balatoni panoráma
- Badacsony–Balatonfüred-Csopak-Somló–Észak-Balaton: Vulkánok szülte borok, egyedi stílusú pincészetek, ősi szőlőfajták
- Budafok–Pannonhalma–Sopron–Etyek: Az idei év újdonsága – pezsgők, tradíciók, apátsági borászatok és a fővároshoz közeli felfedeznivalók
A hivatalos programhoz gazdag esti eseménysorozat is kapcsolódott. A látogatók részt vehettek többek között wine bar túrán, „natural wine discovery” kóstolón, „wine & chocolate” programon, de volt pezsgős fürdőzés és street food túra is.
„A BOR2025 Hungarian Wine Summit egyszerre szakmai platform, üzleti találkozási pont és élményalapú gasztronómiai utazás. A mostani rendezvény számokban mérve is kiemelkedő volt, de a valódi érték az a személyes élmény, amelyet a magyar borászok és borvidékek nyújtanak a nemzetközi közönségnek” – emelte ki Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos.
A rendezvény egyértelmű üzenete, hogy a magyar bor sokszínűsége, minősége és története nemzetközi szinten is versenyképes – és a most létrejött szakmai és üzleti kapcsolatok hosszú távon a magyar bor exportjának bővülését szolgálják.
Képek: Magyar Bormarketing Ügynökség