2023 szeptember 12.URL másolásaFacebook megosztásTwitter megosztás

Minden második magyart elérte a hazai borokat népszerűsítő kampány

A magyar fiatalok a pezsgőt és a habzóbort részesítik előnyben a borászati termékek közül – derült ki a Magyar Bormarketing Ügynökség online felméréséből. A szervezet most zárult első országos kampányának, a Buborékok nyarának középpontjában a fiatalok bor alapú italokkal kapcsolatos előítéleteinek eloszlatása, a bor friss és innovatív arcának megmutatása állt.

Több mint 150 magyarországi borász csatlakozott a Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) „Buborékok nyara” kampányához idén nyáron. Az Y- és Z-generáció körében a kulturált borfogyasztást népszerűsítő kezdeményezés célja volt, hogy mind fogyasztói, mind termelői oldalon erősítse a fiatalok bevonását, a hazai borágazat helyzetének javítása érdekében. A „buborékos” kampány a fröccs- és pezsgőkultúrát juttatta el a fiatalokhoz idén nyáron.

 

 

A kampány során, közel másfélezer fiatal válaszadó véleményén alapuló közösségimédia-kutatás is zajlott a borok és boralapú italok kedveltségéről. E szerint a hazai fiatalok kedvence a pezsgő és habzóbor, a válaszadók közel 40 százaléka nyilatkozott így. Második lett a fröccs, ezt minden harmadik megkérdezett sorolta az első helyre, harmadikként pedig a bor- és pezsgőkoktél végzett. Ezzel összhangban a nyári hónapokban négy új bor- és pezsgőkoktélt, valamint – a lemezlovas Jauri és társasága segítségével – egy új fröccstípust (Fless néven) is megalkottak.

 

 

„A bor nemzeti identitásunk része. A borfogyasztók társadalma idősödik, a fiatalok részéről alacsony szintű az utánpótlás, ők ezért kiemelten fontos célcsoportnak számítanak, elsősorban őket kell elérnünk üzeneteinkkel. Az alkoholpiacon jóval aktívabban vannak jelen a sör-, vagy rövidital-fogyasztók. Ma nagyjából 40 százalék a sör, 30 százalék a tömény italok, és csak 23 százalék a bor részaránya. Ezzel párhuzamosan globálisan zajlik a kulturált borfogyasztás terjedése. A borfogyasztás népszerűsítése ezért itthon is annak mértékletes, kulturált és tudatos formájára vonatkozik” – mondta Rókusfalvy Pál, bormarketingért felelős kormánybiztos.

 

 

„Az MBÜ kiemelt célja, hogy a borászok aktív bevonásával segítse piacra jutásukat, professzionális marketingeszközökkel támogatva értékesítésüket. Az ügynökség a nyári eredmények alapján finomhangolja az őszi kampányokat, amelyek a szüreti időszaktól egészen az adventig ölelik fel az évet” – tette hozzá Pusztai Anita marketingigazgató.

 

 

A fiataloknak a borban rejlő innovációt, mint lehetőséget bemutató kampány hirdetései a nyári időszakban több mint 5 millió fogyasztót értek el, akik több mint 40 millió alkalommal találkozhattak az MBÜ digitális és közösségimédia-felületein. A közösségi és hagyományos médiában, óriásplakáton, influencerek bevonásával és online hirdetések formájában megvalósult kampány egyik legfőbb célja a fiatalokban élő, borral kapcsolatos előítéletek lebontása volt; kiemelt cél volt, hogy az Y- és Z-generáció nyelvi eszközeivel, célcsoport releváns felületeken és marketingeszközökkel közvetítsék az üzeneteket. A kampány kóstoltató Buborék busza több mint 250 ezer fiatalhoz hozta közelebb a borkultúrát a nyári bor- és zenei fesztiválokon, amelyhez hatékony erősítés volt az, hogy az aktivitásokban, PR-kampányban több ismert, fiatal zenész is részt vett, akik online videókban mutatták be a borok és pezsgők iránti vonzódásukat:

 

„Izgalmas volt részt venni a kampányban, hiszen jobban megismerkedhettem a pezsgők és borok világával. Véleményem szerint a jó bor sosem megy ki a divatból. Én jobban szeretem a vörös- és habzóborokat, de egy fröccsnél, vagy egy kellemes borkoktélnál nincsen jobb választás egy nyári meleg napon” – mondta Schoblocher Barbara, a Blahalouisiana énekesnője.

 

 

„A kampány ideje alatt alkalmam nyílt megkóstolni a Buborékok nyara összes koktélját, és be kell vallanom, nekem a Zöld terroir jött be a legjobban. Mindenkinek ajánlom, hogy kísérletezzen a borkoktélokkal és pezsgőkkel, mert mindig finom a fröccs, de van, amikor jobban esik egy jéghideg koktél” – javasolja DJ Jauri, akinek a nevéhez kötődik a kampányban létrehozott új fröccs, ami egy kellemes, bodzaszörpös-málnás ízvilágú, szolid ital.

 

 

„Sokat turnézunk, így nem mindig van időnk azon agyalni, hogy valami új italt kipróbáljunk, pedig rengeteg az isteni magyar bor és pezsgő. A mi kisfilmünkben én éppen a kocsiban keresem az elveszett pezsgőt, amit lehet, hogy mostantól kezdve néha felvált majd egy üveg bor” – hangsúlyozta Vitáris Iván, az Ivan & the Parazol énekese.

 

A „Buborékok nyara” kampány zárására a Budapest Borfesztiválon került sor, ahol az MBÜ standján is a buborékok világát, a hazai pezsgőket és a friss, könnyed borstílusokat, borkoktélokat, valamint az elmaradhatatlan fröccsöt kínálták az érdeklődőknek.

 

URL másolása Facebook megosztás Twitter megosztás
Lapozás vissza Lapozás előre

Hamarosan kezdődik Európa egyik legnagyobb nemzetközi borexpója

Elolvasom

Mindig is furmintrajongó voltam!

Elolvasom

Bor vagy mámor? Érték a mérték!

Elolvasom

Tisztelettel kell fordulni a borhoz – Generációváltás a fogyasztóknál

Elolvasom
2019 - 2024 Bor.hu Minden jog fenntartva!
Spotify Facebook Youtube Instagram tiktok