decor
tokaj_x_szecsuan_nandorlang-52752-5
tokaj_x_szecsuan_nandorlang-52752-5

Szakmai

Szakmai

Tokaj és Szecsuán fúziója – két (íz)világ találkozása

2025. szeptember 15.

Magyar Bormarketing Ügynökség

A Wang Mester Éttermében tartott bor- és ételpárosítás házigazdája Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos és Yuan Xiaolan, a Csengtui Vendéglátóipari Szövetség elnöke volt. Az eseményhez Xu Weifeng, a csengtui Michelin ajánlott Wanyan Étterem tulajdonosa és séfje, valamint Wang Jiankang, a 16 étteremből álló Bai Nian Shen Fu étteremlánc tulajdonosa és executive séfje is csatlakozott vendégséfként, akik a Magyar Bormarketing Ügynökség szakembereivel és Harmath Csabával, a Gault&Millau szakmai vezetőjével és egyben az esemény moderátorával közösen álmodták meg a bor- és ételsort. Egy hagyományos borvacsorától eltérően, most a résztvevők szabadon kísérletezhettek egy tucat szecsuáni fogás és tokaji tétel kóstolásával és párosításával.

Bár elsőre merésznek tűnik a két világ összekapcsolása, valójában nem előzmény nélküli, hiszen a gasztronómia világában mára tényként kezelik, hogy a tokaji borok nagyon jól működnek az ázsiai ízekkel. Az utóbbi években pedig már olyan neves Master of Wine címmel bíró kínai szakemberek foglalkoztak a Tokaj-szecsuán párosítással, mint Fongyee Walker, Gus Zhu és Xing Wei.

 

 

A Magyar Bormarketing Ügynökség 2024-ben Csengtuban indított kísérleti programot, ahol Michelin-csillagos éttermekben több ezer pohár tokaji szamorodnit és aszút kóstolhattak a vendégek. A siker látványos volt: idén márciusban Rókusfalvy Pál kormánybiztos az együttműködés erősítét célzó megállapodást írt alá a több mint 300 tagot számláló Csengtui Vendéglátóipari Szövetséggel, amelynek tagjai összesen mintegy 30.000 éttermet, köztük sok fine dining és díjnyertes étteremláncot tulajdonolnak

Az UNESCO világörökségi helyszín Tokaj-hegyalja és a szecsuáni konyha – amely a kínai szellemi örökség része – nemcsak a gasztronómiában, hanem kulturális szinten is egymásra talált. Bízunk abban, hogy az együttműködésnek és az ilyen típusú prémium eseményeknek köszönhetően kölcsönösen erősíthetjük egymás gasztrokulturális örökségét és a tokaji borok exportját. 

 

Képek: Magyar Bormarketing Ügynökség

Olvasd el ezeket is!