2024 április 19.URL másolásaFacebook megosztásTwitter megosztás

A Magyar Bor Veronában is hódít!

Sikerrel zárult az április 14-17. között zajló Vinitaly részvétel, mely hazai részről idén először a Magyar Bormarketing Ügynökség égisze alatt valósult meg. A nemzetközi pavilonban helyet kapó, új koncepció alapján felállított magyar közösségi standon két borrégió négy borászatán keresztül mutatkozott be a Magyar Bor márka az ötvenhetedik alkalommal megrendezésre kerülő nemzetközi borvásáron.

A stand kiállítói a világszinten régóta ismert és szeretett Tokaji borvidékről, valamint az eddig kisebb nemzetközi rivaldafényt kapó Somlói borvidékről érkeztek. A tokaji borokat a Grand Tokaj, a Harsányi Pincészet és a Royal Tokaji képviselte, míg Somlót a Kancellár Birtok népszerűsítette.

 

Nevével ellentétben a Vinitaly nem csak az olasz borokról szól, hiszen a rendezvény évről évre több, mint 30 000 buyert vonz, akik a nemzetközi pavilonban bemutatott országok tételeivel is szívesen ismerkednek. A magyar kiállítók számára a nagy létszámban jelen lévő kereskedők biztosítottak lehetőséget nemzetközi kapcsolatok építésére, különös tekintettel az idei Vinitalyra érkező több mint 3700 észak-amerikai látogatóra, hazánk egyik kiemelt célpiacának képviselőire.  Ezzel ők a külföldi résztvevők közül a legnagyobb látogatószámot jelentő nemzet, őket követi Németország, majd Kína, melyek szintén fontos célországai a magyar boroknak. 

 

A Magyra Bor azonban nem csak a nemzetközi pavilonban jelent meg közösségi standdal, de egy, a magyar borokra fókuszáló mesterkurzus is megvalósult a vásár helyszínén és egy további mesterkurzus a Vinitaly and The City program keretén belül a történelmi belvárosban, az impozáns városi tanács épületében. A két mesterkurzuson hazánk borrégióinak általános bemutatását követően Horkay András vezette végig az érdeklődőket a magyar vulkanikus illetve a furmint alapú borok világában, a vásáron részt vevő pincészetek tételein keresztül. A negyven fős mesterkurzusok látogatói között nagy számban vettek részt külföldi kereskedők, különösen az európai és ázsiai piacokról, akik az előadást követően el is látogattak a magyar standra részletesebben is megismerkedni a hazai pincészetek kínálatával.

 

A rendezvényen Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos is részt vett, aki a kitelepülés kapcsán alábbiakat mondta:

„A Vinitalyban láttunk fantáziát, hiszen 90 000 látogató érkezett a rendezvényre.  Az MBÜ célja pedig a magyar bor visszavezetése a nemzetközi tudatba, ezért fontos, hogy minél több nemzetközi kiállításon részt vegyünk. A Vinitaly megmutatta, hogy a látogatók fogékonyak a tokajira, a furmintra, de a kínálatot még lehet bővíteni, és a kiállítók visszajelzését is figyelembe véve szinte biztos, hogy a Magyar Bormarketing Ügynökség jövőre is szervez standot. 2025-ben még több borrégióból és még nagyobb területen szeretnénk jelen lenni, hogy tovább növeljük a magyar bor nemzetközi ismertségét.”

 

URL másolása Facebook megosztás Twitter megosztás
Lapozás vissza Lapozás előre

Az Ördögárok titka

Elolvasom

Új vezérigazgató az MBÜ-ben

Elolvasom

Terroirhű borok Tállyáról, amelyekre Ausztriától Amerikáig odafigyelnek

Elolvasom

Büszke vagyok arra, amit eddig elértem - beszélgetés Szarka Dénes mádi borásszal

Elolvasom