Egyes információkat pincészetük rövid bemutatása kapcsán angol nyelven is kérünk megadni, hiszen a bor.hu magyar, míg a winesofhungary.hu angol nyelven érhető el a szakma és a nagyközönség számára. Az adatok megadását követően véglegesítjük bemutatkozó oldalukat és értesítést küldünk annak nyilvánossá válásakor. A regisztráció bármikor módosítható vagy visszavonható kötöttségek nélkül.
A magyar bort személyek ihletették. Hiszen sem földnek, sem a Napnak, sem a szőlőnek nincsen víziója a borról. Akitől olyan, amilyen, akinek a karakterét is köszönheti, az elsősorban a magyar borász. A borászaink egyénisége, tudása, filozófiája fémjelzi leginkább borainkat, az ő víziójuk az, ami az adott korban a legmarkánsabban fogalmazza meg a magyar bor jellegét. (Ipacs Géza, az arculat tervezője)
A Magyar Turisztikai Ügynökség a szakmai szervezetekkel együttműködésben 2019-ben létrehozta a magyar bor közösségi ernyőmárkáját, mely fordulópontot jelentett a magyar bor kommunikációjában: egységes arculat és üzenetrendszer erősíti a magyar borok megjelenését belföldön és a világpiacon. A koncepció fő fókusza: az egyediség, a változatosság és a személyesség megjelenítése.
Az új ernyőmárka képviseli a magyar borkultúra változatosságát, egységbe szervezve a magyar bor kommunikációját. Alapvető cél, hogy mind a belföldi, mind a külföldi fogyasztók számára könnyen megismerhetővé váljanak a magyar bor és a borászatok értékei, ezáltal inspirálva őket Magyarország borvidékeinek felfedezésére. A magyar bor üzenetének középpontjában az alkotó személy áll. A mindenkori magyar borász vagy a borászat vízióját meghatározó személy, aki szakmai és emberi attitűdjével markánsan meghatározza a magyar bor jellegét, stílusát. A magyar borászokhoz hasonlóan a magyar borok is egyéniségek, sokszínűek. Éppen ebben a változatosságban rejlik az a kiapadhatatlan gazdagság, mely nélkül sok-sok egyedi ízzel lenne szegényebb a világ. A borkedvelők számára a személyes találkozások élménye is fontos szerepet kap, így a személyességre, a személyes megközelítésekre, az egyedi jellegre való utalások képezik a kommunikáció elvi alapjait:
Ezen elvek mentén született a kommunikáció fókuszüzenete: MAGYAR BOR „SZEMÉLYESEN”. A magyar bor arculatot használók köre folyamatosan bővül. Az arculatos anyagokkal a Magyar Turisztikai Ügynökség, az Agrármarketing Centrum, az Agrárminisztérium, a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa által kiadott nyomtatványokon, online felületeken, valamint bor fókuszú kiállítások, rendezvények, egyéb megjelenések alkalmával a helyszínen találkozhat a közönség.
A tokaji bor nagy esélye a kínai konyha – interjú a kínai sztárséffel
Százezer palack magyar bor került a brit fogyasztók asztalára!
Az ősz íze a narancs!
Ezért igyunk tokaji aszút! - Interjú Konstantin Baum Master of Wine-nal