2 NAPOS TÚRA

Egri borvidék

1.nap

Délelőtt keressük fel Eger méltán népszerű látnivalóit, az Érseki Pincét (város a város alatt!), másszunk fel a Minaret tornyába (az Oszmán Birodalom legészakibb minaretje), tegyünk szórakoztató kitérőt a Beatles múzeumba, hogy megcsodáljuk Kelet-Közép-Európa egyetlen Beatles gyűjteményét, ami közel 2000 tárgyi emléket számlál.

Aki kedveli az együttes zenéjét, annak nagy élmény lesz közelebbről is megnézni az eredeti sajtótermékeket, ruhadarabokat, maketteket, limitált kiadásokat, és a zenekar kedvenc hangszereinek mását.

Ezután ellátogathatunk a Marcipániába vagy választhatunk a szervezett egri sétaprogramok közül. Ebédre keressük fel a város trendi borbárját, amelyben híres egri pincészet borai érlelődnek vagy válasszunk a város peremén fekvő számos híres borászat közül, ahol ebéddel köthetjük egybe a borozást. A pincészetek némelyike sétatávolságra is elérhető belvárosból, mások pár perces taxizással megközelíthetők. Levezetésképp látogassuk meg a verőszalai Kőlyuki Pincesort vagy a Losonczi völgyet. Ha este is Egerben tervezünk maradni, egy vacsora és hangulatos borozás várhat ránk az évről évre jobban megszépülő Szépasszonyvölgyben, vagy választhatjuk akár a belváros valamelyik éttermét is.

2.nap

Reggeli után kiránduljunk Egerszalókra, tekintsük meg az egykori barlanglakásokat, majd látogassuk meg Egerszalók híres pincészetét, időt hagyva remek borai megkóstolására is. Ebédeljünk a helyi csárdában vagy valamelyik szálloda éttermében, majd délutáni séta gyanánt járjuk be a termálvölgyet. Sétáljunk el a mésztufagátakhoz, majd az egerszalóki Saliris Resort termálfürdőben vagy a demjéni Cascade barlangfürdőben töltődjünk fel energiával, de fürdőzhetünk akár az egyik borászat termáltavában is.

A kóstolás utána szinte kötelező! Ha inkább száraz programot választanánk, keressük fel a közeli Feldebrő XI. századi templomát, ahol Európában egyedülállóan keveredik a bizánci és a római, vagyis a keleti és nyugati keresztény építészet. Este vacsorával búcsúzhatunk Egertől a Szépasszonyvölgyben.