A 2023. januárjában megalakult Magyar Bormarketing Ügynökség Zrt. a közösségi bormarketinggel kapcsolatos feladatokat ellátó állami szervezet, melynek elsődleges célja a magyar borászati termékek ismertségének, versenyképességének, értékesítésből származó bevételeinek növelése hazánkban és a nemzetközi célpiacokon.
A Magyar Bor közösségi márkára épülő innovatív kampányok, szakmai és nagyközönségi rendezvények és ágazati együttműködések révén a Magyar Bormarketing Ügynökség arra törekszik, hogy a hazánk borvidékein termelt borok sokszínűségét, valamint Magyarországot, mint évszázados hagyományokon alapuló borászati kultúrával rendelkező borturisztikai desztinációt mutassa be.
A Magyar Bormarketing Ügynökség általános célkitűzése továbbá, hogy tevékenységével hozzájáruljon a tudatos fogyasztói magatartáshoz, amelyet a magyar borok preferenciája és ezzel az ágazat versenyképességének erősítése, a hazai borkultúra iránti nyitottság és nem utolsósorban a mértékletes, felelősségteljes borfogyasztás fémjelez.
Az Ügynökség a szőlő-borágazatot irányító szakmai szervezetekkel és a magyar borászatokkal szorosan együttműködve fejti ki tevékenységét annak érdekében, hogy korszerű marketingeszközeivel a piaci szereplők számára olyan segítséget nyújtson, amellyel Magyarország eredményesen szerepelhet a nemzetközi porondon és sikeresen alkalmazkodhat a változó gazdasági környezethez.
A Magyar Bormarketing Ügynökség feladatait önálló szervezetként, a Nemzeti Bormarketingért Felelős Kormánybiztos felügyelete alá tartozó munkaszervezetként, a Nemzeti Bormarketing Stratégiában megfogalmazott irányvonalak mentén fejti ki.
Szűcs-Balás VeraBormarketing szakértő
Idegenforgalmi közgazdászként, 2002 óta foglalkozom turizmus marketinggel a Magyar Turisztikai Ügynökségnél. 2002-ben Bor-Schola oklevelemet WSET kurzusok követték (utolsóként WSET Level 3 Award in Wines), majd bormarketing és szőlész-borász OKJ.
vera.szucs-balas@mtu.gov.hu
Gál ZsomborBormarketing szakértő
Budapesten, Párizsban és a burgundiai Dijonban végeztem el közgazdasági és nemzetközi borkereskedelmi tanulmányaimat. Bor- és gasztronómiai marketing területeken dolgoztam Bostonban, Párizsban, 2016 óta pedig a Magyar Turisztikai Ügynökségnél.
zsombor.gal@mtu.gov.hu
Kaposi Márton BálintBormarketing asszisztens
Marketingkommunikációval, kreatív tartalomgyártással, valamint a partnerekkel való kapcsolattartással foglalkozom. 2022-ben érkeztem a Magyar Bor Személyesen csapatához.
marton.kaposi@mtu.gov.hu
A tokaji bor nagy esélye a kínai konyha – interjú a kínai sztárséffel
Százezer palack magyar bor került a brit fogyasztók asztalára!
Az ősz íze a narancs!
Ezért igyunk tokaji aszút! - Interjú Konstantin Baum Master of Wine-nal