2025 február 11.
A Borkonferencia Nagy István agrárminiszter fővédnöksége és Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos szakmai védnöksége mellett zajlik. A nyitóelőadás a Nemzeti Bormarketing Stratégia megvalósításának legfrissebb eredményeiről és a 2025-ös tervekről szól majd. Köszöntőt mond Frittmann János, HNT elnök is.
A részletes szakmai programot, a résztvevők listáját szemlélve ismét nagyhatású boros fórumra számíthatunk, ott lesz ugyanis például Willi Klinger, az osztrák bormarketing legendája, aki az „Organikus és fenntartható tanúsítványok Ausztriában és jelentőségük a bormarketingben” címmel tart nagyszabású előadást. Izgatottan várjuk a Domäne Wachau birtokigazgatóját, Roman Horvath MW-t is, akinek a „Fenntartható koncepció a kiváló minőségű, kézműves borok előállításához egy széttöredezett terroir-ban” című előadásából megtudhatjuk, hogy mi a titka a tőlünk alig 270 km-re fekvő, különleges termőföldi adottságokból építkező birtoknak. Sőt Litkai Gergely, a Dumaszínház művészeti vezetője, a fenntarthatóság szószólója is kifejti álláspontját a témában; izgatottan várjuk az igazi különlegességnek számító előadást.
A konferencia mindig is nagy hangsúlyt fektetett a gyakorlati kurzusokra, Masterclassokra, amelynek célkeresztjébe ezúttal Magyarország egyik lehetséges kitörési pontját, a vulkanikus borokat állították a szervezők. Ebbe a különleges világba Piskor Fanni, szőlész-borász mérnök, WSET3 okleveles borszakértő kalauzolja el a résztvevőket
délelőtti vezetett kóstolóján. A délutáni mesterkurzus felelőse Losonci Bálint (borász, Losonci Pince) lesz, aki a bioborok világába kalauzolja el a résztvevőket.
A mai világban a fiatal generációk megértése, az ő fogyasztási szokásaik alapos ismerete elengedhetetlen egy fenntartható jövő megtervezéséhez. Hogy ezt közelebbről és pontosabban megértsük, abban rendkívüli segítségünkre lesz Dr. Tőröcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem marketingprofesszorának a „Z-generáció fogyasztási szokásai” című előadása, valamint Herczeg Zoltán (a Dining Guide tulajdonosa) borfogyasztási trendelemzése és Szakács Gergő, a DiVino szakmai vezetőjének a „Mit isZik a jövő” című prezentációja.
Ha fiatalok, akkor social media. A hatékony elérésekhez hasznos tanácsokkal szolgál majd Melania Battiston, zöld kitűzős Master Sommelier, aki a borászati tevékenysége mellett egy 25 ezer fős Instagram követőbázissal is rendelkezik. Híd a fiatal fogyasztókhoz – a közösségi média tudatos használata című előadásában arról mesél, miképpen lehet edukálni a borkultúráról a közösségi médián keresztül.
A méltán várt és mindig konstruktív vitákat hozó kerekasztal-beszélgetést az esemény háziasszonya Domián Esmese (DipWSET, a Magyar Tudományos Akadémia elnöki tanácsadója) vezeti majd, aki a manapság valóban fősodornak számító borkultúra és egészségtudomány témakörében olyan szakavatott szakemberekkel ütközteti a véleményeket, mint Dr. Csernus Imre, (pszichiáter, borászat és kávézó tulajdonos), Kovács Tibor (író, borszakíró, történész) és Dr. Toldy-Schedel Emil (kardiológus, a Budapesti Szent Ferenc Kórház igazgatója).
A www.aborkonferencia.hu oldalon is nyomon követhető a program alakulása, továbbá minden egyéb részlet és jelentkezési feltétel is megtalálható.
Egy borverseny, amelyen csak nők bírálnak
Magyar borok Japánban – bemutatkozik a Wines of Hungary az Oszakai Világkiállításon
Kutatói szemmel az alkoholmentesített bor érdekes téma!
Óda a löszhöz
Gál Tibor a Borászok Borásza!
Életelixír: bor az aszú felett
A Csipkerózsika-álom vége?
Pápák és borok