2021 szeptember 14. / Magyar Bor Személyesen
Az egységes magyar borkommunikáció indulását a Magyar Bor Személyesen márka megszületése fémjelezte. E márka közösségi használata az elmúlt két évben minden bortermelő üzenetét tolmácsolta: a változatos bortermő vidékeink mindegyikén fellelhető, gondos és modern termelői attitűd üzenetét. A Személyesen mottó olvasatai mit sem változtak az elmúlt időszakban:
1. Az ernyőmárka formájában megjelenő brand középpontjában továbbra is az alkotó személye áll, a borász és a borászat vízióját képviselő személyek, akik meghatározzák a készülő bort és annak stílusát.
2. Borvidékeink egyik legfőbb erénye a változatosság, ami a borfogyasztónak a választás szabadságát biztosítja, hogy mindenhol megtalálja saját, személyes kedvencét.
3. Végül, a márkaüzenet szerves része, a borvidékek személyes felkeresésének értéke a borok termőhelyen történő megismerésének páratlan élménye.
Ez az üzenetrendszer egészül most ki hat új arculattal, melyek hazánk hat hagyományos borrégióját ismertetik meg a nagyközönséggel, utazásra, felfedezésre invitálva.
A rövid jelmondatokban és a hozzájuk tartozó ikonokban egy-egy borrégió turisztikai vonzereje szerveződik egységbe a boros élményígéretekkel.
6 borrégió, 6 új borturisztikai logó
A Balaton esetében a Pezsgés, borok, vitorlák hűen tükrözi a tájegység egyedi hangulatát,
a Felső-Pannon régiónál a Hit, bor kultúra szóhármasban a térség borvidékeinek egy-egy markáns hívószava jelenik meg,
a Pannon régiónál a Völgyek, borok, napfény utal arra, hogy ez a mediterrán stílusú borok és érzések hazája,
a Duna régiónál az Ízek, borok, pincefalvak a hagyományos magyar ételek és a kuriózumnak számító pincefalvak vidékére utal,
a Tokaji borrégió esetében a Dűlők, borok, örökség a régió legismertebb, egyedi értékeit közvetíti,
a Felső-Magyarország régiónál a Hegyek, borok, történelem pedig a régió domborzati jellegzetességeit és legendákkal teli múltját eleveníti fel.
A háromszavas üzenetek végén, lezárásként az eredeti szlogenből ismerős mottó köszön vissza: „és te személyesen”. Ez utal arra, hogy az értékek akkor válnak élménnyé, amikor ezeket borvidéki utazásunk során személyesen is megtapasztaljuk. A hat borrégió mottója egy közös borturisztikai üzenetben olvad eggyé: Tájak, borok, legendák és Te személyesen.
Az arculatot és a mögötte lévő gondolatiságot bemutató kisfilm
A fent részletezett logókat, valamint az üzenetrendszert minden magyar borászat szabadon használhatja; a logók feltüntethetők a pincészetek helyszínén, nyomtatványaiban, online felületein és a rendezvényeken egyaránt. A kapcsolódó arculati kézikönyv magyar és angol nyelven letölthető az oldal Szakmai/Média menüpontján keresztül.
Az új arculat alapján készült borturisztikai kiadványok és térképek már letölthetők a bor.hu weboldalon, nyomtatott formában pedig a Tourinform hálózat irodáiban invitálják utazásra a nemzetközi és hazai közönséget.
Hihetetlen, hogy milyen emberekkel hozott már össze a bor!
A magyar bor nyert tizenöt nagykövetet!
Magyarország a díszvendég a Dél-Koreában rendezendő közelgő borkiállításon
Megnyílt Magyarország legnagyobb borbárja, maga a Balaton!
Villány leglazább szőlőfajtája, a portugieser
Hétvége Móron és környékén
Borok járatlan utakon – Villányba érkezett a Magyar Bormarketing Ügynökség őszi kampánya
Az újrafelfedezett kincs: Eger és a kékfrankos