2021 május 03. / Szűcs-Balás Vera
„Sikeres borturisztikai helyszínek vizsgálata” munkacímmel készült tanulmány a Magyar Turisztikai Ügynökség Borturizmus és a Borkommunikációs Területének megbízásából 2020 végén. A tanulmány országszerte tíz hazai pincészetet vizsgált, amelyek azon túl, hogy bortermelőként is ismert nevet, márkát képviselnek, az utazóközönség kedvelt turisztikai célpontjai is egyben. A tanulmány kitér öt ausztriai borászat vizsgálatára is, amit részben a hasonló földrajzi adottságok, részben pedig a sikeresnek ítélt ausztriai bormárkázás indokol, lehetővé téve a hasonlóságok és különbségek definiálását.
A borturizmus vendégkörének, demográfiai jellemzőinek bemutatása után a tanulmány kitér arra, hogy a változatos üzleti modelleket képviselő, eltérő méretű borászatoknál hogyan nyilvánul meg a borturizmus kiaknázása, milyen szolgáltatásokkal és marketingtevékenységgel váltak az egyes borászati vállalkozások a turisztikai ágazat részeseivé. Kitér továbbá a borvidéki kooperáció, a borút-élményt lehetővé tévő térségi együttműködés kérdéskörére, végezetül azt is vizsgálja, hogy miképp alakul az ember, a borász vonzereje a márkán belül.
A tanulmány legfontosabb megállapításait tartalmazó vezetői összefoglaló csakúgy, mint az ebből készült prezentáció a bor.hu Média menüpontja alatt, a Statisztikák és tanulmányok almenüből elérhető, vagy az alábbi linkekre kattintva:
SIKERES BORTURISZTIKAI HELYSZÍNEK VIZSGÁLATA – VEZETŐI ÖSSZEFOGLALÓ
SIKERES BORTURISZTIKAI HELYSZÍNEK VIZSGÁLATA – PREZENTÁCIÓ
Szeptemberi szüreti mulatságok országszerte
Az eredetiség számít: miért az egyedi borok a nyerők? - Interjú John Szabo MS-vel
„Sparkling Central-Europe”
„Tiéd a mérték!” – Nyílt levél a borkultúráért
Nemzetközi kampányok 2025 - Felhívás a hazai borászatoknak!
Badacsonyi-e és egyáltalán magyar-e a hungarikumok közé bejegyzett kéknyelű?
A hordó „kézjegye”
Van okunk az optimizmusra