2019 november 22. / SZŰCS-BALÁS VERA
Második állomásához érkezett az „Újraéledő borvidékeink nyomában” sajtótanulmányút-sorozat: a résztvevők ezúttal Pannonhalmára látogathattak el.
A Neszmélyit követően újabb borvidéket, Pannonhalmát vette célba a Magyar Turisztikai Ügynökség által szervezett sajtócsoport november közepén. A kora ősszel útnak indított sorozattal az MTÜ célja a nagyközönség számára kevésbé ismert bortermelő desztinációk bemutatása, és a sajtóorgánumok segítségével felhívni a figyelmet egy-egy kevésbé ismert borvidék kiváló boraira és borturisztikai helyszíneire.
A túra két céltelepülése tehát Pannonhalma és Nyúl volt, ahol a résztvevők a térség évszázados múltra visszatekintő borkultúráját ismerhették meg pincelátogatásokkal egybekötve. A sajtóképviselőknek a PH-Érték közösségi márkát megalkotó mindegyik borászati képviselővel volt lehetősége személyesen megismerkedni: a Pannonhalmi Apátság Pincészetével, a Herold Pincészettel és a Hangyál Pincészettel a borászatokhoz ellátogatva, míg a Pécsinger Szőlőbirtokkal, a Tar és a Cseri Pincészettel a Viator Étterembe szervezett közös ebéd alkalmával.
A borászatok mellett a kulturális turizmus is szerepet kapott az út során, hiszen a csoport tagjai tárlatvezető kalauzolásával járhatták be a Pannonhalmi Bencés Főapátságot, a térség legnépszerűbb turisztikai látványosságát, amely az UNESCO Világörökség része is egyben.
Kerekdomb kilencedszer!
Különleges szüreti programok 2024-ben
Három boros társasjáték, amit magyarok terveztek
Magyarország Legszebb Szőlőbirtoka 2024: megvannak a győztesek!
A sommelier, aki a Balaton partján érzi magát igazán otthon
Lendületet vesz a Magyar Bor Dél-Koreában
Pincesorok, pincefalvak Buda környékén
Milyen a hazai rozé, ha prémium?