2019 november 22. / SZŰCS-BALÁS VERA
Második állomásához érkezett az „Újraéledő borvidékeink nyomában” sajtótanulmányút-sorozat: a résztvevők ezúttal Pannonhalmára látogathattak el.
A Neszmélyit követően újabb borvidéket, Pannonhalmát vette célba a Magyar Turisztikai Ügynökség által szervezett sajtócsoport november közepén. A kora ősszel útnak indított sorozattal az MTÜ célja a nagyközönség számára kevésbé ismert bortermelő desztinációk bemutatása, és a sajtóorgánumok segítségével felhívni a figyelmet egy-egy kevésbé ismert borvidék kiváló boraira és borturisztikai helyszíneire.
A túra két céltelepülése tehát Pannonhalma és Nyúl volt, ahol a résztvevők a térség évszázados múltra visszatekintő borkultúráját ismerhették meg pincelátogatásokkal egybekötve. A sajtóképviselőknek a PH-Érték közösségi márkát megalkotó mindegyik borászati képviselővel volt lehetősége személyesen megismerkedni: a Pannonhalmi Apátság Pincészetével, a Herold Pincészettel és a Hangyál Pincészettel a borászatokhoz ellátogatva, míg a Pécsinger Szőlőbirtokkal, a Tar és a Cseri Pincészettel a Viator Étterembe szervezett közös ebéd alkalmával.
A borászatok mellett a kulturális turizmus is szerepet kapott az út során, hiszen a csoport tagjai tárlatvezető kalauzolásával járhatták be a Pannonhalmi Bencés Főapátságot, a térség legnépszerűbb turisztikai látványosságát, amely az UNESCO Világörökség része is egyben.
„Nem csak olyan borokat kell készíteni, amitől mindenki rögtön vigyázzba áll.” – beszélgetés idősebb Heimann Zoltánnal, a 2023-as év Borászok Borászával
Teltházas Tokaj mesterkurzus Strasbourgban
Sikeres borpromóciós rendezvény Rómában
Kóstolás mesterfokon
Képriport: részvétel a ProWein kiállításon
Tavaszi rendezvények borospohárral a kézben
Három magyar nagyarany és három Best of Show díj a Mundus Vini versenyen!
Egy boros úticél, ami még nincs túlhájpolva: Monor