2019 november 22. / SZŰCS-BALÁS VERA
Második állomásához érkezett az „Újraéledő borvidékeink nyomában” sajtótanulmányút-sorozat: a résztvevők ezúttal Pannonhalmára látogathattak el.
A Neszmélyit követően újabb borvidéket, Pannonhalmát vette célba a Magyar Turisztikai Ügynökség által szervezett sajtócsoport november közepén. A kora ősszel útnak indított sorozattal az MTÜ célja a nagyközönség számára kevésbé ismert bortermelő desztinációk bemutatása, és a sajtóorgánumok segítségével felhívni a figyelmet egy-egy kevésbé ismert borvidék kiváló boraira és borturisztikai helyszíneire.
A túra két céltelepülése tehát Pannonhalma és Nyúl volt, ahol a résztvevők a térség évszázados múltra visszatekintő borkultúráját ismerhették meg pincelátogatásokkal egybekötve. A sajtóképviselőknek a PH-Érték közösségi márkát megalkotó mindegyik borászati képviselővel volt lehetősége személyesen megismerkedni: a Pannonhalmi Apátság Pincészetével, a Herold Pincészettel és a Hangyál Pincészettel a borászatokhoz ellátogatva, míg a Pécsinger Szőlőbirtokkal, a Tar és a Cseri Pincészettel a Viator Étterembe szervezett közös ebéd alkalmával.
A borászatok mellett a kulturális turizmus is szerepet kapott az út során, hiszen a csoport tagjai tárlatvezető kalauzolásával járhatták be a Pannonhalmi Bencés Főapátságot, a térség legnépszerűbb turisztikai látványosságát, amely az UNESCO Világörökség része is egyben.
Tokaji borok a kínai Dragon Phoenix Boriskolában
ProWein – lesz jövőre is!
Nem kérdés, hogy szükséges a változás - Interjú Gere Andreával
Konstantin Baum MW a magyar borokban rejlő lehetőségekről
A Német Sommelier Szövetség elnöke, Yvonne Heistermann nem újonc a magyar borok világában
Ők öten az idei Borászok Borásza díj várományosai
Borturisztikai találkozó Morvaországban
A furmint egyértelműen Magyarország első számú fehérszőlő-fajtája – Wojciech Bońkowskival beszélgettünk