2021 december 09. / Berta LucaURL másolásaFacebook megosztásTwitter megosztás

Májusban debütált a Mátrai borvidék közösségi bora, a MyMátra

A Mátrai borvidék logója és szlogenje már megújult, azonban a fejlődés nem állt meg: május 5-én debütált az első közösségi bormárka, a MyMátra. A bor célja a mátrai illatos fehér szőlőfajták egyesítése egy friss, illatos, fiatalos borban, amely hűen képviseli a borvidéket.

 

Lényeges átalakuláson mentek keresztül az elmúlt években a Mátrai borvidék borászatai, a borkészítés nagyrészt másod- és harmadgenerációs fiatal borászok kezébe került. Az új, fiatalos mentalitás megmutatásának, valamint annak, hogy valóban elindult a közösségi összefogás a borvidéken, első lépése a borvidék arculatának frissítése volt, amely 2021 szeptemberében mutatkozott be. Ekkor már tervezték a következő lépést, a közösségi bor megalkotásását. „Ezzel egyértelműen a Mátrai borvidék népszerűsítése a célunk, valamint szeretnénk közelebb kerülni a fogyasztókhoz, elsősorban a fiatal borfogyasztókhoz. Egy egyszerű, de erős gondolatot kommunikálunk, amelyet a borászok személyes vallomásai töltenek meg tartalommal: a mátrai borokat, a „mátraiságot” hirdetjük, egyben demonstráljuk a mátrai borászok és emberek közösségi érzését is.” – nyilatkozta Kovács Zita, a Mátrai Hegyközségi Tanács elnöke.

 

 

A borvidék új stratégiájának alapja, hogy minden szereplő megtalálja a helyét a programban „A célunk az volt, hogy legyen egy egységes üzenete a borvidéknek, hozzunk létre egy egységes arculattal rendelkező borvidéki márkát, amely a borvidék legfontosabb szőlőfajtáira épül. Ez egy egységes illatos stílus, amit a fogyasztó a mátrai borokkal tud azonosítani, amely könnyed, jól értelmezhető, lendületes, fiatalos, de nem csak a fiataloknak szól.” – nyilatkozta Horkay András borszakértő, aki tanácsadóként vett részt a projektben.

 

A klasszifikáció szerint a közösségi bornak minimum három illatos szőlőfajta házasításából kell állnia, amelyből egyik fajta aránya sem lehet kevesebb, mint 10%, és fajtánként nem haladhatja meg a maximum 35% százalékot. Meghatározó szőlőfajták az Irsai Olivér, a cserszegi fűszeres, a muscat ottonel, a sárgamuskotály, valamint a tramini, mely szőlőfajták arányának összesen minimum 70% százalékának kell lenni a házasításban. 30% erejéig pedig házasítható hozzájuk a következő fajtákból: sauvignon blanc, rizlingszilváni, zöldveltelini, zenit és királyleányka. A mátrai illatos márka bora kizárólag reduktív elkészítéssel készülő csendes bor lehet, melynél hordóhasználat nem engedélyezett. Stílusában száraz, friss, közepesnél élénkebb természetes savszerkezet jellemzi, maximum közepes test és közepes alkoholtartalom. Aromáiban az elsődleges primőr gyümölcsök, virágos, enyhén parfümös jegyek dominálnak, melyek a borvidékre jellemző, részben vulkanikus talaj adta ásványos karakterrel egészülhetnek ki.

 

 

„A márkanév megalkotásánál egyértelműen cél volt a borvidék nevének használata, valamint annak a gondolatnak a megjelenítése, hogy a szabályozás alapján minden borászat közösségi bora kicsit más, így az adott borász megmutathatja vele, milyen is az ő Mátrája. A MyMátra márkanév ezeket a gondolatokat egyesíti, valamint jól használható külföldi piacokon is. A márka szlogenje a „MyMátra. Az én világom.”, amely egyrész a bort készítő pincészetek vallomásaira utal, másrészt arra, hogy a borfogyasztók kiválaszthatják a közösségi bor portfólióból majd évről évre a kedvencüket.” – mondta Szabó Orsolya, a Progressive Reklámügynökség operatív igazgatója, aki a brandingért felelős projektcsapat vezetője is volt.

 

 

A MyMátra vizuális világa leginkább érzésekre, hangulatokra, színekre épül. A címkén a borok íz- és illatjegyei jelennek meg stilizált formában, így a címke hangulatot, érzetet közvetít a fogyasztó felé. Minden címkére a rá jellemző szimbólumok kerültek, amelyek alapján egyértelműen beazonosítható a borászat, valamint az is, hogy az adott pincészetnek mit jelent a Mátra. Bár a címkék nem teljesen egyformák, az elmek és a színpaletta azonos, aminek köszönhetőan a borok megjelenése egységes, könnyedén felismerhető, mégis egyedi.

 

Első közösségi borát a Bárdos Borászat, a Kovács Pince, a Dubicz Borászat, az Ákos Pince, a Nyilas és a Sol Montis Borászat készítette el.

URL másolása Facebook megosztás Twitter megosztás
Lapozás vissza Lapozás előre

Milyen a franc, ha villányi?

Elolvasom

„A sommelier Európa-bajnokság olyan, mint egy olimpia”

Elolvasom

Az ősz íze a narancs!

Elolvasom

Ezért igyunk tokaji aszút! - Interjú Konstantin Baum Master of Wine-nal

Elolvasom
2019 - 2024 Bor.hu Minden jog fenntartva!
Spotify Facebook Youtube Instagram tiktok