2025 június 06. / Balaton Kata
Inspiráló nyitány a női borászat jegyében – „Harmonizing Heritage”
Június 4-én a „Harmonizing Heritage” címet viselő kerekasztal-beszélgetéssel vette kezdetét a négynapos eseménysorozat. A programot a Sakura Women’s Wine Awards, a Wines of Hungary és az Expo 2025 Hungary közösen szervezte, és a varázslatos Női Pavilon adott neki otthont. A meghívott előadók a női szereplők borágazatban betöltött egyre hangsúlyosabb szerepére fókuszáltak, különös tekintettel a Yumi Tanabe által vezetett, nagy presztízsű japán Sakura Women’s Wine Awards versenyre.
A beszélgetésen öt kiváló szakember osztotta meg tapasztalatait: Kazumi Inose japán sommelier, Kanako Takeuchi borkereskedő, valamint három magyar borásznő – Sebestyén Csilla, Kövesdi Zsófia és Bárdos Sarolta –, akik kifejezetten erre az alkalomra érkeztek Oszakába. Őszinte és inspiráló történeteiken keresztül betekintést engedtek abba, milyen kihívásokkal és lehetőségekkel jár nőként érvényesülni a bor világában, miközben gyakorlati ötleteket is adtak a magyar borok japán piacon való népszerűsítéséhez.
Az este egy kötetlen hangulatú, szakmai vendégeknek szervezett borkóstolóval zárult a Miska Kitchen & Bar étteremben – és ez még csak a kezdet volt!
Lendületes folytatás a HoReCa szektor napján
A második napon, június 5-én, a japán vendéglátóipar meghatározó szereplői ismerhették meg közelebbről a magyar borokat. Sommelier-k, étteremvezetők, szállodaláncok beszerzői és gasztronómiai szakemberek töltötték meg a Magyar Pavilont. A célzott, tematikus kóstolókon és személyes szakmai egyeztetéseken a résztvevők nemcsak új ízeket fedezhettek fel, hanem valós együttműködési lehetőségeket is láttak a magyar borokban. A visszajelzések szerint a minőség és az ár-érték arány kimagasló – többen már most érdeklődnek hosszú távú partnerségek kialakítása iránt.
Fókuszban a kereskedelem
A program harmadik napján, június 6-án a borimportőrök és forgalmazók kerültek reflektorfénybe: ezen a napon exkluzív B2B találkozók és szakmai prezentációk segítik a magyar borok piacra lépését a japán kereskedelmi szektorban.
Még egy nap izgalom és lehetőség hátravan
A zárónapon, június 7-én, a borturizmus és a média kapja a főszerepet. Újságírók, turisztikai szakemberek és utazásszervezők ismerkedhetnek meg Magyarország borvidékeinek kínálatával – nemcsak kiváló borokat, hanem kultúrát, gasztronómiát és vendégszeretetet is bemutat a program.
A magyar részvétel az Oszakai Világkiállításon már most valódi siker: szakmai elismerés, nyitottság és üzleti érdeklődés jellemzi az eseményt. A Wines of Hungary küldetése egyértelmű: hidat építeni a japán piac felé, és hosszú távon megerősíteni a magyar bor pozícióját Ázsiában.
Bárdos Sarolta, Kövesdi Zsófia és Sebestyén Csilla
Borítókép és fotók: EXPO 2025 Magyarország
Magyar borok Japánban – sikerrel indult a Wines of Hungary bemutatkozása az Oszakai Világkiállításon
Hallottatok már a kék arbstról?
Sok elhivatott fiatal borász van - Interjú Koch Pálmával, a Junibor új elnökével
10 hiba, amit nem akarunk elkövetni egy borászatban/borkóstolón
Beszéljünk a löszről!
Nem cserélnék senkivel
Buborékos kisokos
„Ezzel a díjjal felelősséget is kaptam” – interjú Gál Tiborral