2022 február 08. / Demők NóraURL másolásaFacebook megosztásTwitter megosztás

(Végre) újra Borjour Magnum

Nagyon vártuk már, hogy szépen sorban újra találkozhassunk a nagy boros rendezvényeken, mint amilyen a Borjour Magnum. Idén tizenkettedik alkalommal rendezik meg, február 19-én, új helyszínen, a Budapest Kongresszusi Központban.

A Borjour Magnum kétségkívül az év legnagyobb merítést adó borkóstolója, ahol 220 kiállító borászattal és ezres tételszám feletti, korlátlanul kóstolható borral találkozhatnak a látogatók. Vajon hová tart a borvilág egyik legmeghatározóbb, a nagyközönségnek is szóló rendezvénye, milyen jövőképe lehet és milyen kihívásokkal néznek szembe a szervezők 2022-ben? A Borjour egyik alapítójával, Nagy Sebestyénnel beszélgettünk.

 

Milyen újításokkal készültök idén, meg tud újulni 12 év után egy ilyen méretű, meghatározó, nagy volumenű boros rendezvény?

Mondhatnám, hogy nem kell megújulnia, mert minden évben új, más évjáratokkal érkeznek a borászok. De persze újulunk mi magunk is. Újdonság a Borjour Bora választás és az arra épülő esemény utáni kommunikáció, melynek során a 3000 vendég választja meg különböző kategóriákban a legjobb borokat. Lesz Borgaléria, ahol a szakma és a „VIP” vendégek önállóan, zavartalanul, a saját tempójukban kóstolhatnak, hogy aztán célzottan a kedvenc borok készítőit keressék fel a kiállítótérben. Csavartunk egy kicsit a nagyközönség számára elérhető mesterkurzusokon is: ezek most ún. „speed tastingek” lesznek, azaz 45 perces kurzusok 7-8 borral, ahol az egyes tételekre 5-6 perc jut az előadóknak és a kóstolóknak. Emellett az eddigieknél több egyéb, „élménynek” elnevezett miniprogram várja a látogatókat a hordókóstolástól, a borékszerkészítésen át Samok, a szarvasgomba-kereső kutya szuperprodukciójáig.

 

 

A kiállítói összetételt tekintve milyen arányban vannak új borászatok, új felfedezések, akik először mutatkoznak be a nagyközönségnek a boraikkal? Hogyan találtok rájuk?

Az idei kiállítók egyharmada nem vett részt a legutóbbi Borjour Magnumon. Köztük persze vannak régi visszatérők és teljesen újak. Utóbbiak jellemzően maguk jelentkeznek, de az is előfordul, hogy mi keressük meg őket, mert az elmúlt időszakban kóstoltuk a borukat más rendezvényen, barátoknál vagy a vendéglátásban, és szerettük őket.

 

Mik az aktuális bortrendek itthon, milyen új stílusbeli, technológiai és ízlésbeli tendenciákat látsz a magyar borvilágban?

Ezt a szép, bonyolult kérdést próbálom a hazai fogyasztók felől értelmezni, mert végül is a magyar borok kilencven százalékát magyarok isszák meg. Egyfelől vannak divathullámok, amik a magyar fogyasztókat is elérik, ilyenek az elmúlt évekből például: „sauvignon blanc”, a „prosecco”, az „organikus”, a „primitivo”, az „Irsai”, stb. Ezek a trendek jönnek-mennek. Másrészt pedig azt látom, hogy az átlagos borral kapcsolatos tudás még mindig nagyon-nagyon szerény. Ha az előbb említett, most divatos termékekről megkérdeznénk a fogyasztókat, hogy jó-jó, de pontosan micsodák, a többség nem tudna egzakt választ adni. Nagyon kevesen tudnák pontosan definiálni mondjuk a proseccót. Ez persze önmagában még nem tragikus, egy csomó dolgot szerethetünk úgy, hogy nem tudjuk igazából, mi az. Én például a sajtokkal vagyok így, meg egy sor „izével” a gasztronómiában. - Néha jobb is, ha nem tudjuk, mit szeretünk… - Viszont ha ez a helyzet, akkor a kommunikációt is ehhez kell igazítani. A borászatok jelentős többsége kizárólag a termékről kommunikál olyan fogyasztóknak, akik ezt nem nagyon tudják értelmezni. Azok a borászok csinálják jól, akik nem a termékről kommunikálnak, hanem hangulatot, érzéseket, érzelmeket próbálnak eladni, végső soron a terméktől teljesen függetlenül. Erre – nyilván nem önmagában – ideális eszköz a nagy rendezvényeken való megjelenés, ahol személyes kontakt alakul ki potenciálisan háromezer vendéggel, akik aztán tovább örökítik elköteleződésüket.

 

 

Hogyan vonjátok be a közönséget, hogyan dől el, mi lesz a Borjour Magnum kedvenc bora?

Szabad és egyenlő választójog lesz a Borjour Magnumon, mindenki leadhatja szavazatát a kedvencére.

 

Végeztek fogyasztói, látogatói kutatásokat a rendezvényen? Mire használjátok ezeket az adatokat, mire vagytok kíváncsiak? (Például a résztvevők életkora, összetétele, visszatérő törzsközönség vagy új látogató)

Magán a rendezvényen nem, de mivel a jegyek kizárólag a mi online rendszerünkben vásárolhatók meg, ebből és a kommunikációs, promóciós platformok analitikáiból természetesen kinyerhetők adatok.

 

 

Hány olyan borászat van, akik a kezdetektől részt vesznek a Borjour Magnumon kiállítóként és együtt mennek veletek?

Több mint 300 olyan borászat van, mely kétszer vagy többször volt kiállítónk.

 

Mi a leggyakoribb kritika, amit megfogalmaznak felétek a rendezvénnyel kapcsolatban, amiben változtatni érdemes és mi a legnagyobb elismerés?

A legnagyobb elismerés az, hogy a vendégek és a kiállítók 12 éve minket választanak. Ha pedig a kisebb rendezvényeinket is ide sorolom, amelyekkel indultunk, akkor 16. éve. Össze sem tudom számolni, hány boros rendezvény tűnt fel és el ennyi idő alatt, de mi megmaradtunk. Sőt, folyamatosan növekedtünk, annak ellenére, hogy soha semmilyen egyéb forrásunk nem volt, csak a kiállítóktól és a vendégektől érkező bevétel. A gyengeségeink és a jogos kritikák is ez utóbbira vezethetők vissza. Nyilván lennének elképzeléseink, milyen lenne egy tízszer ekkora büdzséből összepattintott fesztivál. Jobban néznénk ki és technológiailag is fejlettebbek lennénk. Mondjuk, a Borjour Bora választás sem szavazólapokon menne, hanem minden vendégnek lenne egy kis „óra” a csuklóján, amit odaérintene a kedvenc kiállítóinál a minden standon elhelyezett miniterminálhoz, és aztán az általad is kérdezett helyszíni adatokat is szépen tudnánk monetizálni. De nem véletlenül ritkák az ilyen rendezvények, ugyanis hatalmas költségeink vannak, mint minden nagy rendezvénynek. Valójában minden év január végén stresszelünk, mert ha nem full telt házas a Borjour Magnum, akkor veszteségesek vagyunk.

 

Számodra, személyesen mi a legnagyobb öröm egy ilyen eseményen és milyen a jövőképe a Magnumnak?

A legnagyobb öröm nekem, amikor a rendezvény utáni hetekben jönnek a pozitív visszajelzések a borászoktól. Új magánvevők, hétvégi pincelátogatás-befoglalások, új üzleti kapcsolatok. Ezekből egyre több születik a Borjour Magnumokon, aminek nagyon örülünk. Jövőkép, ilyen két év után? Én tényleg bármit el tudok képzelni.

 

 

Ingyenes borkurzusok a hétvégi Borjour Magnumon


A Borjour Magnumon a vendéglátás és turizmus szektorban dolgozók 2 db 2 órás ingyenes képzésen is részt vehetnek. Mindkét képzés elméleti és gyakorlati részből áll: az előadásokat vezetett kóstolók kísérik. A képzésben résztvevők az előadások végén grátisz belépőt kapnak a Borjour Magnumra, ahol önállóan felkereshetik a kiállítók standjait a rendezvény végéig.

Program:
11:30 – 13:30: Borkóstolási alapismeretek, előadó: Mészáros Gabriella nemzetközi borakadémikus
14:00 – 16:00: A magyar bor a vendéglátásban, előadó: Tüű Péter kétszeres magyar sommelier bajnok
21 óráig: Részvétel egyénileg a Borjour Magnum nagykóstolón

Bővebb információ itt, jelentkezés itt.

A férőhelyek száma limitált, ha érdekes számodra vagy kollégád számára a lehetőség, javasoljuk a minél előbbi regisztrációt.

IRÁNY AZ BORJOUR MAGNUM WEBOLDALA 

URL másolása Facebook megosztás Twitter megosztás
Lapozás vissza Lapozás előre

Életelixír: bor az aszú felett

Elolvasom

Pápák és borok

Elolvasom

Bor és természet: Folly Arborétum

Elolvasom

Nem kérdés, hogy szükséges a változás - Interjú Gere Andreával

Elolvasom
2019 - 2024 Bor.hu Minden jog fenntartva!
Spotify Facebook Youtube Instagram tiktok